Tekstschrijven en copywriting

TEKSTSCHRIJVEN EN COPYWRITING

VERTALEN VAN BEDRIJFSBOODSCHAPPEN NAAR O.A. PERSBERICHTEN, WEBTEKSTEN EN RECLAMETEKSTEN

DIT DOEN WE MIDDELS:

 

Intakegesprek

Tijdens dit gesprek bespreken we o.a. wat voor type tekst het betreft, welke doelstellingen de publicatie van de tekst heeft, in welke context de tekst gepubliceerd wordt, wat de belangrijkste (drie) take outs voor de lezer moeten zijn, wat de kernboodschap is.en wanneer de tekst aangeleverd dient te worden.

 

Revisieronde en definitieve oplevering

Na het intakegesprek en het verzamelen van aanvullende input (zoals interne memo's rapportage en eerder gepubliceerde documentatie over het onderwerp) gaat onze schrijver aan de slag. Enkele werkdagen voor de deadline ontvang je de eerste versie van de tekst ter controle. Indien nodig wordt de tekst aangepast naar aanleiding van jouw feedback, waarna de definitieve versie wordt opgeleverd. Er wordt standaard één revisieronde ingecalculeerd.

 

AANVULLEND

 

Verschil tekstschrijven en copywriting

Een tekstschrijver produceert nette en foutloze teksten in de vorm van: brieven, brochureteksten, persberichten, mailingsteksten, webteksten, blogs, productteksten, jaarverslagen e.d. Een tekstschrijver is dus vooral iemand die weet hoe je goede teksten kunt schrijven. Een copywriter zet je in voor het schrijven van reclameteksten. Hij/Zij denkt vooral in concepten en beelden en niet altijd in algemene, nette en foutloze tekst. Een copywriter schrijft in spreektaal om zo midden in de maatschappij te staan. Je zet een copywriter in, omdat je wilt praten met je doelgroep, niet omdat je hen een brief wilt schrijven.

 

 

 

© Copyright. All Rights Reserved.