Social Media Beheer

SOCIAL MEDIA BEHEER

ONTZORGEN VAN INRICHTING, WEBCARE, MONITORING, ANALYSERING EN HERIJKING VAN SOCIAL KANALEN

DIT DOEN WE MIDDELS:

 

Strategie en concept

We bouwen op een solide fundering. Voordat we berichten plaatsen, onderzoeken we de doelgroep en concurrenten en geven advies over de social media communicatiestrategie (wat communiceren we naar wie, waar, hoe en waarom). Bij de ontwikkeling van het concept denken we tot in detail na over de inhoud, de boodschap en de vormgeving. Wanneer gewenst, verzorgen wij tevens het ontwerp en de opmaak van het kanaal. Zijn de strategie, het concept, het ontwerp en/of de opmaak al geregeld? Geen probeem. Dan pakken we het stokje over in de volgende fase.

 

Bestaande content verzamelen en plaatsen

Op basis van de strategie en het concept verzamelen wij elke week actuele en interessante berichten, artikelen en blogs. Bestaande content die waardevol is voor jouw doelgroep (en waar jij, als klant, ook een opinie op los zou kunnen laten). We wisselen deze content af met jouw promotieberichten. Alle content recyclen we op verschillende manieren; hergebruik is bij ons het uitgangspunt. Één item wordt bijv. vijf posts op social media. Zo halen we maximale exposure uit één bericht. Iedere week ontvang je het voorstel van de te plaatsen berichten ter goedkeuring. Na goedkeuring worden de berichten op strategische momenten gepubliceerd, zodat deze de doelgroep zoveel mogelijke bereikt en betrokkenheid oplevert.

 

Webcare

Wij houden de reacties 24/7 voor je in de gaten en hanteren een responstijd van maximaal 3 uur. De responsstijl en -inhoud is gebaseerd op de briefing die we vooraf met je doorlopen. Komt er een vraag binnen waar wij het antwoord niet op weten, dan schakelen we snel met jou en geven vervolgens alsnog antwoord. Is de vraagsteller een mogelijke lead, dan verzamelen wij extra (contact)gegevens, zodat je contact met hem/haar kan opnemen en het salestraject kunt vervolgen.

 

Rapportage

De belangrijkste doelstellingen van social media zijn bereik en betrokkenheid. Naar wens sturen wij iedere week, maand of kwartaal een rapport met de resultaten van de berichten die geplaatst zijn. Je kunt dan o.a. zien hoeveel mensen het bericht hebben gezien, hoe vaak de berichten zijn gedeeld, hoe vaak er op een bericht is gereageerd, of er geklikt is op een link en of er meer volgers zijn bijgekomen. Toont deze data dat de bestaande strategie niet werkt, dan stellen we een nieuwe strategie voor en, indien akkoord, voeren deze door.

 

AANVULLEND

 

Content maken

Het Forward Communication Social Media Beheer gaat uit van bestaande content. Komen we er in de strategie en concept fase achter dat er meer behoefte is aan bedrijfscontent, dan kunnen we deze voor je organiseren en evt. produceren. Alle content recyclen we op verschillende manieren; hergebruik is het uitgangspunt. Één item wordt bijv. vijf posts op social media. Snackable social bites als teasers; teasers die mensen leidt naar jouw online communities en/of website. Deze mensen zijn weer potentiële leads. Contentcreatie op maat is dus één investering die je dun uit kunt smeren.

 

Social media advertentiecampagne

Je social media tijdlijn biedt ruimte voor promotie. Dit moet echter niet de hoofdzaak zijn. Het zien van eenzijdige promo's wekt irritatie op bij je doelgroep en komt ongeloofwaardig over. Voor dit soort reclame zet je advertenties in. Het inzetten van advertenties/advertentiecampagnes staat los van social media beheer. Het maakt onderdeel uit van je marketingcommunicatie. Uiteraard kunnen wij ook in dit veld adviseren, beheren, monitoren, analyseren en evalueren.

 

 

 

© Copyright. All Rights Reserved.