Marketing en communicatie

MARKETINGCOMMUNICATIE

ZORGEN DAT EEN POTENTIËLE KLANT EEN DAADWERKELIJKE KLANT WORDT EN AMBASSADEUR

DIT DOEN WE MIDDELS:

 

Analyse, strategie en concept

Marketingcommunicatie is het Promotie-onderdeel van jouw marketingplan. Het is de communicatieve wijze waarop je jouw bedrijf en product/dienst bekend maakt bij je commerciële doelgroep. Het doel is om de doelgroep te informeren en te overtuigen om voor jouw bedrijf en product/dienst te kiezen en daarmee je omzet te verhogen. Hoe ga je jouw marketingcommunicatiedoelstellingen halen? Wij helpen je bij jouw marketingcommunicatie-plan en dat begint met een analyse. We kijken naar de huidige situatie, interne en externe factoren en bepalen hierdoor het uitgangspunt. Vervolgens definiëren we de doelgroep, doelstellingen en boodschap. Middels verschillende strategiesessies bedenken we samen een duidelijke strategie en concept dat past bij jouw merk.

 

Design, content en techniek

In de uitwerking en de vormgeving van het concept zie je altijd de bedrijfsidentiteit terug. Wij ontwikkelen een passend design en creëren een aansprekend verhaal met aanvullende content. Mocht er voor de uitrol van het concept een nieuwe technische inrichting nodig zijn, dan nemen wij dat ook uit handen. We schakelen dan 1-op-1 met jouw ICT-afdeling/-vertegenwoordiger.

 

Media en planning

Het is essentieel om op de juiste plekken en momenten zichtbaar te zijn. We organiseren het on- en offline communicatietraject en de strategische planing. Van winkelcommunicatie en beurzen tot website en (social) media campagnes. LET WEL: de marketingcommunicatie is enkel een succes wanneer deze ook aan de achterzijde wordt gedragen. De organisatie dient daarvoor communicatief ingericht te zijn. Is dat nog niet het geval en heb je daar hulp bij nodig? Geen probleem. Wij ondersteunen ook bij interne communicatie.

 

Meten en optimaliseren

Communicatie is dynamisch. Het staat niet stil. Daarom moet je het aldoor toetsen om te kijken of je nog op het gewenste pad zit. We meten, analyseren, evalueren continu en geven optimalisatieadvies. Bij dit proces wordt er, evenals bij de strategiesessies, een testpanel van medewerkers betrokken; een essentieel onderdeel voor geslaagde externe communicatie. Dit testpanel wordt uitgebreid met personen uit jouw doelgroep(en). We halen buiten naar binnen. Want wie geeft nou betere feedback op jouw doelgroepcommunicatie dan de doelgroep zelf?

 

 

© Copyright. All Rights Reserved.