Corporate Branding

CORPORATE BRANDING

WERKEN AAN EN INZETTEN VAN JOUW BEDRIJFSNAAM ALS MERK

DIT DOEN WE MIDDELS:

 

Strategie en concept

Hoe ga je jouw branding doelstellingen halen? Groei en succes vraagt om een solide basis als startpunt. Vandaag de dag kunnen organisaties niet zonder een sterke merkpositionering. Een goede merkpositionering zorgt voor onderscheid in de ogen van en draagvlak bij jouw doelgroep en dat is belangrijk voor het aantrekken en behouden van klanten en het verhogen van je omzet. Middels verschillende strategiesessies bedenken we samen een duidelijke positioneringsstrategie en concept dat past bij jouw merk.

 

Design, content en techniek

De volgende fase is de communicatieve positionering van het merk. In de uitwerking en de vormgeving van het concept zie je altijd de bedrijfsidentiteit terug. Wij ontwikkelen een passend design en creëren een aansprekend merkverhaal met aanvullende content. Mocht er voor de uitrol van het concept een nieuwe technische inrichting nodig zijn, dan nemen wij dat ook uit handen. We schakelen dan 1-op-1 met jouw ICT-afdeling/-vertegenwoordiger.

 

Media en planning

Het is essentieel om op de juiste plekken en momenten zichtbaar te zijn. We organiseren het on- en offline communicatietraject en de strategische planing. Van sponsoring en persevenementen tot website en (social) media campagnes. LET WEL: de corporate branding is enkel een succes wanneer deze ook aan de achterzijde wordt gedragen. De organisatie dient daarvoor communicatief ingericht te zijn. Is dat nog niet het geval en heb je daar hulp bij nodig? Geen probleem. Wij ondersteunen ook bij interne communicatie.

 

Meten en optimaliseren

Communicatie is dynamisch. Het staat niet stil. Daarom moet je het aldoor toetsen om te kijken of je nog op het gewenste pad zit. Ook bij corporate branding. We meten, analyseren, evalueren continu en geven optimalisatieadvies. Bij dit proces wordt er, evenals bij de strategiesessies, een testpanel van medewerkers betrokken; een essentieel onderdeel voor geslaagde externe communicatie. Dit testpanel wordt uitgebreid met personen uit jouw doelgroep(en). We halen buiten naar binnen. Want wie geeft nou betere feedback op jouw doelgroepcommunicatie dan de doelgroep zelf?

 

 

© Copyright. All Rights Reserved.